close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

קבוצת המיואשים והמדוכאים

רונן מלולח אדר, תשפא20/02/2021
פרק ג מתוך הספר פרחי הגאולה
<< לפרק הקודם
 - 
לפרק הבא >>

פרק ג מתוך הספר פרחי הגאולה

תגיות:
קבוצת המיואשים והמדוכאים

חרדל Mustard

צמח חד שנתי נפוץ ביותר גובהו בין 30 -60 ס"מ צומח בשדות ובצידי דרכים הפרחים הצהובים הזוהרים מופיעים בין מאי ליולי

שיטת הפקה: הרתחה.
תמצית מסוג: מצב .
מצב הנפשי השלילי: ענן כבד שחור שיורד על האדם ללא סיבה נראית לעין
מצב הנפשי המאוזן וחיובי: שמחה ושלווה פנימית.

זוהי תמצית מצב לדיכאון מהקל עד לכבד מתחושת
חוסר מצב רוח ועד לדיכאון קליני של לקיחת תרופות פסיכאטריות, דיכאון זה תחושת חוסר רצון לפעול במציאות להיות עם אנשים כל האישיות נכנסת למין האטה מסוימת ירידה בתדר האנרגטי של האדם. זה יכול להיגע עד מצב של קושי בתפקוד ביום יום עם הילדים בעבודה וכו.. את הדיכאון קשה להסתיר מאחורי מסכה של הכול בסדר והוא מוקרן מהאדם לסביבה.
לדיכאון יש תפקיד חשוב בגלל שהוא מופיע בעקבות דליגיטמציה של רגשות על ידי האדם על מנת לא לחוות כאב מרגשות מסוימים כמו כעס, ביקורת, שנאה, קנאה וכל קשת הרגשות הקשיעקבות דיכוי הרגשות האדם מגיע לדיכאון כדי לא לחוות את הכאב אותו הוא נושא הרווח הוא כמובן תחושת חוסר הכאב אך ההפסד הוא חוסר חיבור גם לצד השני של המטבע לשמחה לחדווה שיש בחיים .
הדכאון הוא בתחתית הסולם הרגשי ובעצם איננו רגש לא כמו שנוטים לטעות ולחשוב שדכאון זה עצב, עצב הוא רגש חיי מאוד כואב אומנם דרמטי אך חי דיכאון הוא חוסר רגש.
לדיכאון כמו שאמרנו תפקיד חשוב תפקיד של הפסקה בחיים ובחינת המצב מעין מצב גולם רגשי שממנו אפשר רק לעלות ולבקוע כמו פרפר הבוקע מהגולם לכן למרות שהחברה נוטה לחשוב שיש להוציא את האדם מהדכאון ונלחצת מזה שאדם בדיכאון יש לתת לאדם לחווות את זה ובסיוע של התמצית ניתן לצאת מזה אט אט.
חרדל היא גם טובה לכול המהפכים הרגשיים שנוצרים מחוסר איזון הורמאנלי.

מחלות- חוסר איזון הורמנאלי (רגשות בזמן מחזור הנשי) עייפות תסמונת התשישות הכרונית, מערכת חיסונית חלשה בכלל.

ראקציות – התמצית מרימה מעודדת ומחזקת את האדם ונותנת לו כוח ואפשרות לעמוד מול ולהתמודד עובדת מהר מאוד במיוחד במצבים קיצוניים, התמצית מנטרלת את הדכאון ומאפשרת לגשת אל המצב עם חיוניות.


gorse אלגומין

שיח קוצני שאינו משיר את עליו בחורף נפוץ באזורים מכוסי דשא ובשטחי מרעה הפרחים שצבעם צהוב עז דומים לפרחי השקד מופיעים מפבואר עד מאי.

שיטת הפקה: שמש
תמצית מסוג: מצב אך גם טיפוס בד"כ משולבים יחד.
מצב הנפשי השלילי: חוסר תקווה ויאוש
מצב הנפשי המאוזן וחיובי: הפנמת התחושה שניתן להתגבר על כול קושי ומכשול.
תמצית לתחושה של יאוש מעין מעגל חוזר וונשנה של אותם נושאים שנשארים תקועים מעין חוסר אמונה שניתן לשנות את המצב מעין כניעות לבעיות מקור תחושה זו הוא כמובן בילדות ילד שלא חווה עידוד מצד הוריו וסביבבתו. מעין תקיעות בתפיסה השלילית שלהם.
ובעומק יותר- לאדם אלגומין נושא תחושה בתוכו שגם אם ישקיע ויתאמץ המצב לא ישתנה מעין חוסר תקווה קיצוני . בחויה הפנימית הוא חווה את הקושי כמעין קיר. אדם אלוגומין לא מסתובב בעולם בתחושה של יאוש אלה ברגע הראשון שהוא נתקל בקושי הוא מרים ידיים כי בחויה שלו אין טעם זה לא יצלח (ד"ר באך סיווג את האלגומין בקבוצת חסרי הבטחון ואכן בצורה עקיפה זה קשור כיוון שלאדם איןו בטחון ביכולותיו קושי או אתגר נחווה כבלתי פתיר ולכן מרים ידיים.

ראקציות – התמצית נותנת אמונה בעצמי בד"כ עובדת מהר מחברת את האדם לתחושה שיש עתיד פתיר לבעיותיו ולכל דבר יש פתרון.

מחלות – אנמיה. מערכת חיסון חלשה , כדאי לתת כאשר יש מחלה כרונית כיוון שתביא כוחות ותקווה לאדם להלחם במחלה.

ערבז Gentian

צמח דו שנתי גובהו 15-20 ס"מ הפרחים בצבע סגול ארגמן אבל לא כחול .הפרח פורח אך ורק בסתיו, החל מסוף חודש אוגוסט ועד תחילת אוקטובר.

שיטת הפקה: שמש.
תמצית מסוג: טיפוס .
מצב הנפשי השלילי: פסימיות , חשיבה שלילית .
מצב הנפשי המאוזן וחיובי: אופטימיות ,חשיבה חיובית.

תמצית יעילה לכול הטיפוסים הפסימיים זהו הלך רוח של חשיבה שלילית על העולם העולם איננו ידידותי . מוכנים תמיד לרע ולמצב שהדברים ישתבשו . (השוואה לאלגומין הוא שלב קל יותר בהתפתחות דכאון ויאוש זהו הלך רוח של יאוש חשיבה שלילית שיוצרת בסופו של דבר ההגשמה של כישלון אלגומין זה שלב קיצוני יותר בו האדם מיואש וחסר תקווה לחלוטין כמו עומד מול קיר שאיננו חדיר כמו שדיברנו בשבוע שעבר.בהשוואה לחרדל טיפוסי הערבז יחוו דיכאון מסיבה ידועה )
אתנולוגיה- הילד קיבל מסר בילדות של חוסר אמון בעולם, באנשים הילד ראה שהוריו חווים אכזבות וכשלונות והפנים זאת בעקבות כך נפגם האמון בעולם. העולם נחשב כמקום לא טוב, לא ידידותי וזה יוצר הלך רוח שלילי כלפי המציאות .
זה גם יכול לנבוע מרצף כשלונות שלו בבית הספר לדוגמא. קיבל מסרים שלא ניתן להגשים חלומות הסביבה שידרה שלא ניתן להשיג דברים ובלמה את חלומותיו וזה גרם לילד לחוסר אמון בינו ובין העולם.
גם כאשר טוב לו הוא הזהר וומפחד לתת לו מקום ומחכה למכה שתבוא אחר כך . הרע נשאר אצלו בתפיסה ובחשיה גם כאשר טוב לו.

ראקציות

זוהי תמצית קלטת הפוכה ולמידה איטית וארוכת טווח מכניסה איזון ותקווה לכל אותם מקומות פאסימיים היא משנה את הלך החשיבה הפאסימי של האדם טיפוסי הגנטיאן חווים ריקנות גם כאשר טוב להם כי אינם מסוגלים להכיל טוב בגלל ההלך מחשבה השלילי שלהם. נאמר עליהם שהם אינם מאושרים גם כאשר הם מאושרים.





מחלות

מחלות של חוסר אנרגיה כמו כול המיואשים, מערכת חיסון חלשה, מחלות בגיל מבוגר, מחלות קשות וכרוניות .
הרבה פעמים אנשי גנטיאן שבאים לטיפול ומתחיל להיות להם טוב הם נוטשים את הטיפול כיוון שהם פוחדים מהנפילה.


ערמון מתוק sweetchestnut


עץ שיכול להגיע לגובה של 30 מטר ,פרחים בצבע צהוב חיוור מופיעים החל מחודש יוני עד אוגוסט.
שיטת הפקה:הרתחה.
תמצית מסוג: מצב
מצב הנפשי השלילי: יאוש קיצוני מאוד הכולל עינוי נפשי מחשבות אובדניות .
מצב הנפשי המאוזן וחיובי: החזרת התקווה סוף הסבל והעינוי בהישג יד.

תמצית טובה לכול המצבים הקיצוניים של יאוש אובדן תקווה ועינוי נפש קיצוניים . האדם מרגיש שהגיע לקצה גבול היכולת הכול נראה ריק העבר כמו העתיד בדידות מוחלטת . חשכה מוחלטת מרגישים שהגיעו לקצה השביל . יש גם מחשבות אובדניות .
אנשים במצב מרגישם שנלחצו לקיר אין עוד שבב של תקווה (בד"כ בעקבות מאורע קשה )מצב של חוסר אונים מוחלט מול החיים התמצית נותנת תקווה ומורידה את הלחץ מעט מחזירה את האדם כמה צעדים אחורה מלפני הקיר לתת לו שביב של תקווה.
התמצית גם כן יעילה לווא דווקא במצבים של יאוש קיצוני אלה לפעמים האדם חווה מעין מוות רגשי מנטלי בנושא מסויים התמצית נונת חיים באותן מקומות כיוון שיאוש קיצוני זה מעין מוות רגשי ( ובגלל זה יש מחשבו אובדניות )
אנשים שסובלים ממחלות סופניות הם בפנימיות מביעים מעין משאלת מוות ערמון מתוק יכול להכניס תקווה ליכולת ריפוי.
אנורקסיה היא מעין מוות איטי ערמון מתוק יכול מאוד לעזור במקום הזה של להחזיר את הרצון לחיות.
טובה למצב שהאדם מצהיר שרוצה לקחת את חייו .(שזה דרך אגב מצב קל יחסית כיוון שבהצהרה זו הוא מבקש עזרה הבעיה היא עם אלו שלא מבקשים עזרה..

ראקציות
מכניסה שביב של תקווה נותנת מעין מחשבה על פתרונות אפשריים היא לא פותרת את הבעיה אבל היא מחברת את האדם מחדש לאפשרות שניתן לטפל שזה לא דרך ללא מוצא ...



Wild rose ורד אנגלי


ורד אנגלי צומח ליד גדרות וחורשות דיי נדיר.פרחיו ריחניים בצבע לבן או ורוד חזק נפתחים בודד או בקבוצה של שלושה בין חודש יוני לאוגוסט.

שיטת הפקה: הרתחה.
תמצית מסוג: מצב .
מצב הנפשי השלילי: אפטיות וכניעות כלפי החיים.
מצב הנפשי המאוזן וחיובי: מוטיבציה מחודשת והתענינות בחיים ובמה שיש להם להציע.


מטפלת באפתיה . טובה למצבים של ויתור . אנשי ורד אנגלי לא מוותרים על החיים אלה מוותרים על האפשרות להנות מהם על האפשרות לממש את עצמם נכנעו לאתגרי החיים וגוררים עצמם בשבילי החיים.הם מזניחים את עצמם בכול רבדי החיים רגשית שכלית כלכלית וכו..
אנשי ורד אנגלי נראים איטיים ולפעמים זה יתפרש כרחפנות אך זה לא ריחוף זה גרירה עצמית במציאות. נראה ללא חיות. הם גם לא משתפים אפילו לא רואים טעם לקטר או להתלונן מעין ויתור על הכול לגמרי אך על החיים עצמם לא ויתרו מעין זומבי חי.
שכונות מצוקה מתאפניות באנשי ורד אנגלי שלא עושים הרבה עבור עצמם .משלימים עם הגורל .אפאתיות כלפי המצב וחוסר מטיבציה לשנותו מעין השלמה עם הגורל .
אנשי ורד אנגלי נחווים כמאוד משעממים , מרגישים שמצבם זה יד הגורל(הסרת אחריות אישית על המצב)ולכן פסיביים למצבם. דכאון(חרדל) מתמשל יכול בסופו של דבר להביא למצב של ורד אנגלי שזה מעין כהות חושים שגורם אפילו לחוסר חיפוש פתרונות אפילו לא פתרונות שליים כמו אובדנות כמו טיפוס ערמון מתוק.

ראקציות
אין ראקציות קשות . התמצית מכניסה חיות ותחושה של דחיפה לעשייה לשנות את המצב לחפש פתרונות .גורמת למעין עצבנות וחוסר שקט לאותו מקום אפאטי ומוותר האדן מרגיש הצקה וחוסר נוחות עם מצבו.
כמו דכאון אפתאיה גן יושבת על רגשות לא פתורים התמצית תעלה אותם וזה יכול להעלות גם תסכול האדן כבר לא מוכן לוותר ולהשלים עם מצבו.

מחלות
מערכת חיסון חלשה,אנמיה , לחץ דם נמוך , מחלות סופניות.


ערבה willow

עץ קטן המגיע לגובה של 10 מטר ,צומח באדמה לחה. שיבולי הפרחים חד מיניים ונפתחים באפריל מאי.

שיטת הפקה: הרתחה.
תמצית מסוג: טיפוס/מצב .
מצב הנפשי השלילי: מרמור, חוסר שביעות רצון דכאון .
מצב הנפשי המאוזן וחיובי: אחריות על החיים, עידוד הגישה האופטימית החיובית.
.

זהו הטיפוס המקטר והמתלונן, שייך לקבוצת המיואשים אך גם לקבוצת הכעסים. לטיפוס הערבה יש אנרגיה קשה שמורידה ומתבטאת גם כלפי חוץ. לא משנה כמה שנראה לו תמונה אחרת הוא יעדיף להישאר במקום המקטר.הרווח של טיפוס הערבה בקיטור הוא שאינו לוקח אחריות על מצבו ואינו מחויב לשנות את המצב. על יד התלונות והמרירות אותו הוא מפגין הוא כביכול מתחמק מאחריות אישית, האשמה היא בחוץ החברה, האנשים כל העולם רק לא הוא וההתנהגות והחשיבה שלו. אנשים אלו רואים בתלונה כמעין פעולה אקטבית שנעשתה מצדם ולכן אינם מחויבים לפעול על מנת לשנות את המצב. טיפוסי הערבה מעכירים אוירה ומאוד מעצבנים את סביבבתם כמו תפוח רקוב בסל משפיעים על סביבתם וגם הם מתחילם להתלונן, נראה כאילו הם נהנים מהמצב ולא רוצים בפתרון באמת. הרבה פעמים טיפוסי הערבה קשורים לנושא של חרדת הנטישה והספטומים שלה התנהגות של ערבה היא בעצם על מנת לתפוש תשומת לב של הסובבים אותם.

ערבה טוב גם למצב – לימים מסוימים שבהם אנו מוצאים את עצמנו מקטרים ומתלוננים על הטיפול שהחיים נותנים לנו אלו הימים ששוב דבר לא הולך כמו שצריך ואנו מרגישים ביקורתיים ומתלוננים. אלו הימים שאנשים שמחים מעצבנים אותנו בגלל השליליות שעוטפת אותנו.

בטיפול יש לאמן את המטופל ולהראות לו שכל מחשבה שלילית היא כמעין לבנה בחומה שחוסמת את האור של החיוביות בחייו יש להתעקש עם המטופל על למצוא את החיוביות שבכול מצב שהוא מתאר ובחייו בכלל.

ראקציות – תמצית שעובדת במהירות רבה ברוב המקרים, הקיטורים נתקעים והאדם לא מסוגל לקטר כאילו נלקח מהם המנגנון הזה של תלונה וקיטור. אך זה לא פותר את הבעיה שעמדה מאחורי זה כעסים ושליליות ולכן צף לו אי שקט וכעסים . מנגנון הקיטור הוא באופן משלי כמעין מים על אש במנות קטנות וברגע שלוקחים את התמצית דל אלמנט של המים ונשאר רק האש לכן מופיע אי שקט וכעסים.

לא מומלץ לתת את הערבה יחד עם קבוצת המיואשים שמטרתם לרומם את האדם ללא תופעות של ראקציות. יותר מתאים בכיוון של טיפול בכעסים. יעיל מאוד למקרה של אנשים שמעשנים שקשור לעניין הזה של קיטור.

מחלות
פגיעה באיברים פנימיים כל מחלות הכעסים והמרירות (אולקוס ,זיהומים בדם,גרון) לעיתים יהיו בעלי גוון צהבהב.



דיכאון בראיה חסידית

להפוך מת למר

עצבות או דכאון היא מצב של חוסר חיות מוות (ידוע שבתורה טמא מת זה אבי אבות הטומאה) חוסר רגש, האדם שוכב לו במיטה ללא חשק לקום, ללא רצון, ללא שאיפות דכאון. הבעל שם טוב אומר אם אדם ללא שאיפות אז הוא חשוב כמת. הדכאון היא האין של הקליפה ביטול מצד הקליפה האדם מרגיש את עצמו כלא כלום ממש אך זה לא ביטול של קדושה זה ביטול של טומאה. אין של קליפה נולד משבירה של הפסל התדמיתי שהאדם בנה לעצמו או יותר נכון שהוריו בנו לאדם. אברהם היהודי הראשון שלימד אותנו שיש לשבור את הפסל התדמיתי הזה ועדיף שזה יעשה על ידי האדם עצמו לעיתים החיים שוברים לאדם את התדמית הזו שכן הבורא הוא המטפל הגדול מכולם שבירת התדמית המדומה מביאה את האדם לתחושת הכלום, האין של הקליפה.
הרבי הזקן בספר התניא מלמד אותנו שאת הזמן הזה יש לנצל לחשבון נפש ועל די כך להפוך את הדכאון למרירות להפוך את המת לחולה אבל חי הטיפול מביא את האדם מדכאון לשפלות הכרה אמיתית במצבו אין כן אתהפכא ממר למתוק אך יש כאן הבדלה ובירור (שלב הבא בטיפול יהיה להפוך את המר למתוק) ערמון מתוק,חרדל,ורד אנגלי).חשבון הנפש הוא התבוננות מריחוקו מהבורא. זוהי התחלת הרפואה ברגע שהאדם מקבל זיק של תקווה ושאיפה הופך ממת למר אז מתחיל להטהר מטומאת המת.

חשיבה חיובית (ערבז, אלגומין, ערבה)

פסימיות והלך מחשבה שלילי גורם לאדם לתפיסה שלילית כלפי עצמו וכלפי הסביבה מחשבה חיובית לא רק משנה את הלך התפיסה של האדם כלפי עצמו אלה משנה את המציאות כלומר מחשבות טובות יוצרות מציאות חיובית לא באופן ישיר דרך הפעולות החיוביות בעקבטות החשיבה החיובית אלה עצם המחשבה החיובית היא היוצרת מציאות חיובית.ידוע הסיפור על המשפיע החסיד שבנו חלה מאוד ונטה למות הציעו החסידים כי ילך לרבו אך הלה חשש כי הילד ימות בזמן הזה אמרו לו כי ודאי מליצי היודשר יחכו עד כי החסיד יגיע לרבו. הלך לרבי הצמח צדק ופרץ בבכי מר ענה לו הרבי תחשוב טוב יהיה טוב. עצם המחשבה החיובית היא הנובעת מבטחון ב"ה היא מביאה לתוצאה חיובית פלא פלאים המחשבה עצמה יוצרת מציאות חיובית. שורש ההסבר לכך שה' מתנהג עם האדם בהתאם להנהגתו שלו כאשר האדם בוטח בה" שיהיה טוב ה' מגשים את הלך המחשבה הזאת ויוצר מציאות שאכן יהיה טוב. נשאלת השאלה הרי ידוע שאחד מיסודות האמונה היהודית היא נושא של שכר ועונש כיצד עצם המחשבה כביכול מטה את הכף לזכות ללא קשר למעשיו של האדם? התשובה נעוצה בעניין שחשיבה חיובית ובטחון בה' הם בעצמם עבודה נפשית עמוקה ורצינית בבורא. ועל מנת להגיע לכך יש לעבוד על הנושא של תחושה פנימית שגורלו תלוי באופן מוחלט בהשגחתו של הבורא. אדם המביא את עצמו לרמת מודעות נעלה כזאת שהיא כביכול מעל הטבע מעל השכר מעונש הוא מביא שיתנהגו איתו מעל הטבע מידה כנגד מידה.

אנו רואים באופן מוחש עד כמה הלך מחשבה שלילי ופסימי יכול להיות הרסני לאדם היוצר מציאות שלילית סביבו מדגיש את השלילי ויוצר רחמנא ליצלן מציאות שלילית (הכול באופן יחסי כמובן).
עד כה דיברנו על הנושא של מחשבה של אמונות והלך נפשי פנימי כעט נדבר גם על ההשפעה של הדיבור החיובי ולהבדיל השלילי. דיבור חיובי מבטא באופן ברור שהאדם שקוע כל כולו בכול לבושי נפשו מחשבה דיבור ומעשה בבטחון בה' ולכן מגדיל את ההנהגה הטובה למעלה כלפיו והפוך רחמנא ליצלן.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה